VallenCupen P97

Google-test

onsdag, mars 21, 2007

Svårt att välja...


Idag har jag problem (som om jag inte brukar ha det). Skall jag glädjas åt vårdagjämningen? Dagen då dagen och natten är lika lång över hela jordklotet! Dagen då man på allvar kan snacka om att våren är på gång. Eller skall jag få magsår av Janne Björklund? Denne Björklund som gräver djupt i sin egen skolryggsäck och hittar det ena mögliga förslaget efter det andra. Mögliga förslag som dessutom en majoritet av den vuxna befolkningen stoppar i sig utan att kräkas! OK jag vet att vi är några stycken som inte håller med Janne men visst känns det som vi är en minoritet. Och då snackar jag inte en knapp minoritet. Nu när 8 kommuner tillsammans lämnar in ett förslag om flexibel skolstart så kallar Janne det för flummigt. Vad är det flummiga i det? Jag begriper det inte och tro mig, jag vet vad flummigt är! Om jag minns rätt så har de en form av flexibel skolstart i Nya Zeeland. Där börjar man skolan på sin födelsedag! Jag tror inte att de svenska kommunernas förslag byggde på detta men det visar ändå att det behöver inte se ut som det alltid gjort i skolan. Nya Zeeland är dessutom inte direkt känd för någon flumskola direkt. De 6-åringar som inte kan läsa och skriva får extra stöd. Känn på den du Flum-Janne!
Bilden visar Cannibal Bay, timparkinson / Tim Parkinson

2 kommentarer:

Erica sa...

Jag förstår din vånda. Vårsol och sommarkänning ligger ju nära till
hands, men mögeljanne vill man ju gärna se till att få ordning på också. Jag skrattade högt om din liknelse med skolryggsäcken och vad han hittar i den - klockrent!

Fredrik Svensson sa...

Flina :-)